Jarosław Kaczyński Jarosław Kaczyński
11205
BLOG

Jestem zadowolony, że Prezydent spełnił mój postulat

Jarosław Kaczyński Jarosław Kaczyński Polityka Obserwuj notkę 208

Ucieszyła mnie wiadomość o zawetowaniu przez Prezydenta RP ustawy o nasiennictwie, która niebezpiecznie otwierała Polskę na możliwość ekspansji upraw roślin genetycznie zmodyfikowanych (GMO).

Weto prezydenta to sukces stanowczej kampanii sprzeciwu wobec tej ustawy, prowadzonej przez wiele organizacji społecznych, ludzi nauki i wielu ludzi dobrej woli. Ich głos był słyszalny w całej Polsce. Cieszę się, że dotarł również do Prezydenta RP.

Cieszę się, że dotarł tam również mój głos sprzeciwu i głos posłów i senatorów Prawa i Sprawiedliwości, którzy stanowczo przeciwstawiali się przyjęciu złej ustawy. Mam nadzieję, że te głosy rozsądku dotrą też do większości sejmowej, która prezydenckiego weta nie odrzuci. Mam nadzieję, że nie będzie już w tej sprawie uprawiania politycznej hipokryzji ze strony obecnej koalicji rządowej, która w słowach była przeciwna uprawom GMO, a w czynach popierała ich ekspansję.

Jestem zadowolony, że Pan Prezydent spełnił mój i wielu Polaków postulat i odmówił podpisania złej ustawy (choć nie w pełni zgadzam się z uzasadnieniem tej odmowy, które nie zawiera jednoznacznego opowiedzenia się za Polską wolną od GMO), ale przede wszystkim dziękuję organizacjom społecznym, naukowcom i wszystkim ludziom dobrej woli, którzy podjęli skuteczną kampanię sprzeciwu. Byliśmy i jesteśmy w tej sprawie po tej samej stronie, gdzie jest troska o zdrowie Polaków, o bezpieczne środowisko, o byt i przyszłość polskich rolników.

Zatrzymanie złej ustawy o nasiennictwie jest ważne również z tego powodu, że w prawie europejskim następują obecnie korzystne zmiany, dzięki którym będzie możliwe wprowadzanie zakazów upraw GMO przez poszczególne państwa członkowskie. Dzięki temu idea „Polska wolna od GMO” może doczekać się praktycznej realizacji, pod warunkiem woli politycznej dla realizacji tej idei.

Jeszcze raz podtrzymuję zobowiązanie, że Prawo i Sprawiedliwość, w trosce o dobro Polski i Polaków, uwzględniając przy tym wolę większości społeczeństwa polskiego, podejmie wszelkie niezbędne działania prawne zmierzające do tego, aby Polska stała się krajem całkowicie wolnym od upraw GMO. Mam nadzieję, że w tej sprawie uzyskamy poparcie innych formacji politycznych, zwłaszcza obecnej koalicji, która dotychczas sprzyjała ekspansji GMO.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka